maandag 31 juli 2017

Restjes ophaken..

Vlak voordat mijn ouders op vakantie gingen, kwam mijn moeder met een prachtig gehaakte deken voor onze baby aan. Een tijd daarvoor had ik samen met haar de kleuren uitgekozen en was zij aan de slag gegaan. Nu was de deken klaar en hij was zoooo mooi geworden. Ze heeft er ook een blogje over geschreven, klik daarvoor hier
Voor alle medehakers is het vast bekend dat je bij ieder project restjes wol overhoudt. En zo had mijn moeder ook restjes wol over van de deken. Ze gaf ze aan mij mee en zei dat ik maar moest kijken of ik er nog wat mee wilde maken. Nou moet ik bekennen dat mijn restjes wol vaak in een bak belanden, waar ik eigenlijk zelden naar omkijk. Maar voor deze restjes had ik meteen een leuk idee! Op de blog van byClaire staat namelijk een heel leuk patroon van een 'bloem granny kussen' (klik hier)! Nu maar hopen dat ik net genoeg restjes heb voor een gehaakte voorkant en stoffen achterkant. En aangezien je dat pas weet naarmate het project vordert, ging ik snel aan de slag!

Wat een leuk patroon om te haken! Je haakt de vierkanten gelijk aan het geheel, waardoor je snel resultaat ziet. De laatste rand was spannend, ging ik het halen met de licht grijze kleur? Je gelooft het misschien niet, maar ik redde het precies, er was nog een draadje van ongeveer 20 cm over!! Als dat geen restjes opmaken is.. ;-)



Voor de achterkant gebruikte ik een linnen stofje dat ik nog had liggen. En zo maakte ik een restjeskussen waar ik heel blij mee ben! Het kussen kreeg een plekje in de babykamer, die overigens steeds meer af begint te worden. Zo leuk!!


Als ons kleine meisje straks geboren is, mogen de katten niet zoveel meer in de babykamer van mij. Maar voor nu helpen ze goed hoor! Alles wordt uitvoerig besnuffeld en al dan niet goedgekeurd hihi. 


Wat doen jullie met jullie restjes wol?

Fijne dag!

Liefs, Annabel

8 opmerkingen:

  1. Ik kom hier via via, zo leuk om dan weer een blog te ontdekken. Echt heerlijke kleurtjes heb je gebruikt. Dit kussen staat ook op mijn lijstje om te maken. Ik probeer vaak om restjes gebruiken voor amigurumi projectjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw , wat een gaaf kussentje is het geworden, je bent al net zo creatief als je moeder.
    Leuk idee zo om restjes weg te werken. Ik heb er nog een heleboel liggen maar eigenlijk nooit iets mee gedaan. Goed idee zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige kleurencombinatie. Mooi gemaakt!
    Groet El

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk dat het net lukte om de deken af te maken! Fijn voor je! Ik heb van de restjes een keer een hele grote deken gemaakt. Maar ondertussen al weer restjes genoeg! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk kussen en het past zo natuurlijk precies bij het dekentje.
    Wat leuk dat jij én je moeder allebei bloggen, ben meteen ook volger bij je moeder geworden :)
    Ik probeer ook altijd zoveel mogelijk mijn garen op te maken, de ene keer lukt dat beter als de andere keer.
    Nog een fijne zwangerschap, ik zag bij je moeder op de blog dat je al een aardig buikje krijgt, leuk hoor :) Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schatten van katten :-) Mijn poezen waren altijd heel lief voor onze baby. Ze gingen voorzichtig om met onze dochter. Af en toe werden ze toch wat opdringerig en gingen ze op haar dekentje liggen, bij in de wieg. Daar heb ik toch een stokje voor gestoken, want ik was bang dat ze haar gingen stikken (Ik heb namelijk een dikke kater ook). Enfin, komt wel goed binnenkort bij jullie, gewoon in de gaten houden of de deur van de babykamer dicht :-)
    Maar wat een prachtig kussen heb je gemaakt, en die deken van je mama is ook zoooooooo mooi! De kleurtjes zijn echt goed gekozen :-)
    PS: Net zoals Anita ben ik ook eens gaan kijken op de blog van je moeder, ik volgde haar blijkbaar al via Blogger, maar nu ook via Bloglovin, want dat gebruik ik veel meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk bedacht! Het kussen past er perfect bij. De restjes belanden hier ook vaak in een aparte bak hiervoor en heel soms haal ik er wat uit voor een klein projectje..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat super leuk om restjes zo op te kunnen maken. Het kussen past perfect bij het dekentje. Super cute.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen