woensdag 29 maart 2017

Zigzagdeken af!

De vijftien bollen wol die ik kocht voor het 'alles is haken vest', hebben nu eindelijk hun eindbestemming gevonden. Want degenen die mijn blog al een tijdje volgen, weten misschien nog wel dat de bollen een flinke reis hebben gemaakt. Eerst zouden ze het 'alles is haken vest' worden, maar omdat ik daar niet tevreden over was, werden ze verwerkt in een ander vest.. En nee dat was 'm ook niet.. Sowieso het kleding haken is het (nog) niet voor mij. En dus besloot ik er een deken van te haken. Een zigzagdeken, mèt franjes! En die deken is nu klaar! Kijk je mee?





De deken is gemaakt van Drops Cotton Merino (kleur zeegroen) en is heel warm door de 50% wol die erin verwerkt is. Heerlijk voor de frisse avonden! Want hoewel ik enorm van het zonnetje geniet (gister was het maar liefst 18 graden op balkon), zijn de avonden nog best fris. Bovendien vind ik dekentjes op de bank heel fijn, het staat zo gezellig.




Mijn vriend kwam gister thuis met deze prachtige bos lentebloemen! En het zou natuurlijk heel romantisch zijn als ik zeg dat ik deze van hem heb gekregen, maar dat is niet zo ;-) Hij had ze op zijn werk van een leerling gekregen, ook heel lief! We genieten er optimaal van, zelfs Niene en Flow genieten mee (ook al stuur ik ze regelmatig weg, de rozen zijn blijkbaar ook lekker om op te eten en dat is natuurlijk niet de bedoeling..)


Dus dan maar fijn van het zonnetje genieten.. Heerlijk vind ik dat, die zon in huis! Genieten jullie daar ook zo van?

Past best toch?!

Dat wij twee boeven van katten hebben, werd in het vorige blogje geloof ik ook al duidelijk. Toen vertelde ik dat ze de paastakken leeg hadden gehaald. En hoewel ik alle eieren er een dag later weer netjes in had gehangen, is de helft er inmiddels toch weer uit.. Ik kwam er laatst zelfs een op werk tegen.. Hij viel uit mijn tas, rara hoe hij daar komt? ;-) Maargoed, zo zien de paastakken eruit als alles erin hangt. Best leuk toch?

Toch fijn dat we er een foto van hebben ;-)

Hopelijk laat het zonnetje zich vanmiddag nog even zien en anders vermaken we ons binnen ook wel! Fijne dag allemaal!

Liefs, Annabel

13 opmerkingen:

  1. Wat heb je een prachtige deken gemaakt. Fijn dat de bollen toch een mooie bestemming hebben gekregen.
    En ja, hoe heerlijk is het als de zon lekker in je huis schijnt.
    Je hebt daar trouwens wel een heel gezellig hoekje.
    Je paastakken zien er heel leuk uit zo, maar toch lastig als je constant de wacht moet houden...
    Fijne rest van de dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is je deken prachtig geworden! Het garen heeft een goede bestemming gekregen. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige deken. Drops Cotton Merino is erg fijn garen om mee te werken. Ik ben bezig met een tunische sjaal met dat garen. Mooi dat het garen zo'n mooie bestemming heeft gekregen.
    Fijne avond.

    lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi kleurtje! Misschien moet ik het haken ook weer eens oppakken, vond dat vroeger op school best leuk en ik zie zoveel creatief gehaakte dingen voorbijkomen overal.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superleuk patroon. Heerlijk gezellig voorjaarshuis heb je. Geniet van deze mooie dag! groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige deken. Hebben de bollen wol toch nog een prima eindbestemming gekregen!
    Groet Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijk blogje schreef je weer! En je deken is prachtig geworden! Hihi...zo lachen om je romatische bloemen ;) Sfeervolle foto's Annabel!! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig deken! Mooie kleur. Wauw ...
    En wat een geweldige foto's. Genieten!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijke vrolijke zonnige blogpost, Annabel! Super mooie deken is het geworden, echt prachtig! En wat een mooie bos bloemen, helemaal in `jou` kleurtjes! Geniet ervan!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh, die katjes toch! Ik zet hier in huis op de benedenverdieping geen planten of bloemen, want ook hier wordt daar lustig aan geknabbeld. En sommigen zijn giftig voor katten, dus ik durf het ook niet.
    Die paastakken zijn mooi, goed dat je er snel een foto van nam toen hij nog volledig was :-)
    En je deken, geweldig mooi! Ik heb al enkele zigzagdekens gemaakt, maar steeds in verschillende kleuren. Nu ik de jouwe zie, vind ik dat eigenlijk nog veel mooier! De franjes zijn er ook prima bij!
    Fijne zondag, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke, sfeervolle foto's! Je deken is erg mooi geworden ♥ Simpel, maar daardoor juist zo mooi en fijntjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi je deken, daar ga je veel plezier van hebben :)
    Inderdaad 2 boeven, die katten van jullie ;)
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. What a fantastic blanket! Super ♥. Oh and your Easter bouquet is super pretty, too. Happy Easter!!
    Nata xxx

    BeantwoordenVerwijderen